כלכלת הבחירות של נתניהו: "מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים"

גואל ועקנין No Comments on כלכלת הבחירות של נתניהו: "מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום בו תאשר הכנסת את פיזורה ועם ישראל ילך לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנצל את הבמה בוועידת ישראל לעסקים של 'גלובס' לנאום בחירות שבו מכריז על האלטרנטיבה שלו לחוק מע"מ אפס של לפיד – ביטול מע"מ על מוצרי מזון בסיסיים.

בדבריו אמר נתניהו כי "זו הטבה מיידית שתאפשר לאנשים לחסוך מיד וההטבה הזו תגיע לכל האזרחים, בניגוד למע"מ 0% על דירות. וככל שהמשפחה חלשה יותר, החיסכון משמעותי יותר".

לדברי ראש הממשלה: "כדי לרכוש מזון בסיסי ברור לכם שלא צריך הון עצמי של מאות אלפי שקלים כמו ברכישת דירה. העלות של המהלך כולו היא כ-2 מיליארד שקל של אובדן הכנסה, לעומת כ-3 מיליארד שקל במע"מ 0".

"עכשיו נותר פער של כמיליארד שקל, ואת הפער הזה אנחנו נשקיע בחיילים משוחררים. אנחנו נכפיל את הסכום שמקבל כל חייל שמשתחרר. כלומר, כיום חייל קרבי מקבל כ-16 אלף שקל מענק שחרור ועוד 30 אלף שקל פקדון לטובת לימודים או עסקים או דיור. אנחנו נכפיל את הפקדון לטובת עסקים, לימודים או דיור לסכום של כ-60 אלף שקל", הוסיף נתניהו.

בתגובה לדברי נתניהו אמר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי: "ראש הממשלה שמכהן בתפקידו כבר תשע שנים נענה לקריאתה של תנועת ש"ס וקורא להורדת המע"מ על מוצרי מזון. אדוני ראש הממשלה, מע"מ 0 זו לא סיסמת בחירות, אזרחי ישראל מאסו בהבטחות, הם משוועים כבר למעשים. אם לא תתחייב בימים אלו שמע"מ 0 ו-30 שקלים שכר מינימום יהיו בקווי היסוד של ממשלתך, ולא רק חלק מהקמפיין שלך, לא תקים ממשלה".

גם ח"כ איציק שמולי מהעבודה הגיב להצהרת נתניהו כי "את הסיפורים האלה כבר שמענו. איפה הסופרטנקר להורדת מחירי הדיור שהבטיח ביבי? לאן נעלמו ההבטחות להורדת יוקר המחיה? נתניהו מדבר כמו פרשן בטלויזיה ולא כמו ראש ממשלה, אבל המדיניות הכושלת שלו הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם מבחינת שיעורי העוני ולעליות מחירים של כ-85% במחירי הדיור. כדי לשנות את זה צריך להחליפו כמה שיותר מהר".



0 תגובות